Film Poster Is Not Dead

Film Poster is Not Dead
Expoziție de afișe de film ale studenților cehi și români
19.11 – 6.12.2013 / 10:00 – 19:00
@UNAgaleria (str. Budișteanu, 10)
Vernisaj: 19.11 / 18:00

Print

În noiembrie anul trecut Centrul Ceh a adus la București 100 de afișe cehoslovace de film, originale, care ilustrau un moment unic în istoria designului. Perioada dintre anii ’60 și ’80 a fost una în care realizarea afișelelor de film nu era constrânsă de așteptări comerciale cerute în mod normal în publicitate și arta afișului cehoslovac de film,  deși în cadrul unui regim politic restrictiv, a atins în acea perioadă apogeul artistic.

Nefiind obligaţi să pună cu orice preţ pe afişe chipurile actorilor, ci dimpotrivă, având posibilitatea de a da frâu liber imaginaţiei, artiştii din acea perioadă s-au inspirat din diferite direcţii artistice: pop-art, op art, lettrism, informel-ul ceh ş.a.m.d., realizând afişe de film situate la un înalt nivel artistic.

Această artă a dispărut după 1989 – afișele de film de autor au dispărut odată cu globalizarea caselor de producție și a industriei de film, care prezintă afișul filmului ca parte a unui „pachet„, respectând un tipar standard, fără a lăsa spațiu pentru multă creativitate.

Ce se întâmplă însă atunci când artiștilor și designerilor de astăzi li se dă libertate creativă totală, pentru a face un afiș de film? Ne-am adresat școlilor de artă din Cehia și România cu această provocare și rezultatul – o selecție de 36 de afișe –  poate fi văzut între  19 noiembrie și 6 decembrie, la UNAgaleria.

Un eveniment organizat de Centrul Ceh în parteneriat cu Terry Posters, UNARTE și UNAgaleria. Parteneri: Staropramen și 7Seri.

Eveniment facebook aici.

English

Film is Not Dead Poster
Exhibition of Film Posters  by Czech and Romanian students
19.11 – 06.12.2013 / 10:00 to 19:00
@ UNAgaleria (str Budişteanu 10)
Opening: 19.11 / 18:00

Last November the Czech Centre brought in Bucharest 100 original Czechoslovak film posters, illustrating a unique moment in the history of design, the period between the 60s and 80s, bearing witness to a unique era of non-commercial film advertising under a politically restrained regime – the art-form of the film poster at its artistic peak.

Film posters were not constrained by the commercial expectations normally demanded of advertising since film was very much seen as an educational tool under state command. This gave the designers a historic window of nearly unlimited artistic freedom which started ebbing in the early 1980s (with the onset of ideological censorship) and disappeared entirely in 1989. The arrival of market economy in the former communist countries came with its well known set of restrictions which reduced the film poster to a commercial advertising tool – as we know it today.

But what happens when today’s artists and designers are given total creative freedom to make a movie poster? We adressed art schools in the Czech Republic and Romania with this challenge and the result – 36 selected posters – can be seen between 19 November and 6 December in UNAgaleria.

An event organised by the Czech Centre with Terry Posters, UNARTE și UNAgaleria.
Partners: Staropramen și 7Seri.