THE CZECH DREAM – 22 ianuarie 2007 / 20h00 / Centrul Ceh
DOCUMENTARY MONDAYS
THE CZECH DREAM
Rep. Cehă, 2004, 80 min
Regia: Filip Remunda, Vit Klusak
VO cehă / Subtitrări în engleză
Pe 22 ianuarie va propunem un film despre noul fenomen care afectează nu numai poporul ceh; despre noul mod de petrecere a timpului liber; despre week-end-urile la mall; despre mai multe generaţii care merg la cumpărături şi sunt dispuse să-şi petreacă acolo o zi întreagă.
În data de 31 mai 2003 pe o câmpie din cartierul praghez Letňany s-au strans câteva mii de oameni, atraşi de o campanie publicitară, care promitea un hipermarket, VISUL CEH, cu preţuri nemaivăzut de mici. Dar în locul respectiv mulţimea nu a găsit decât o faţadă de pânză.
Aceasta „prieteneasca înşelăciune“ era o parte componentă a proiectului lui Vit Klusak şi a lui Filip Remunda. Ei comandaseră uneia dintre celei mai mari agenţii de publicitate promovarea unui produs inexistent – hipermarket-ul VISUL CEH. Documentarul lor urmăreşte cum se fabrică astăzi o reclama demnă de încredere, care nici măcar nu este nevoie să fie sprijinită de realitate. Filmul distractiv şi neliniştitor în acelaşi timp, urmăreşte îndeaproape profesioniştii din domeniul publicităţii, regizori, psihologi, analişti, celebrităţi cehe, director de hipermarket şi clienţi – adică întregul carusel seducător al consumului, în care se afla astăzi majoritatea dintre noi.
Filmul a fost premiat de mai multe ori, printre altele la concursurile de film de la Cracovia, Jihlava, Ljubljana,Traverse City şi Arhus şi a fost transmis de mai multe posturi internaţionale de televiziune.
ENGLISH VERSION
The Czech Dream is a documentary about the new phenomenon which affects not only the Czech population, but all of us; it’s about the new way of spending quality time with the family – going to the mall and staying there for the hole day.
On May 31 2003, on an empty area in Prague, a couple of thousands people gathered for the opening of the newest, cheapest, and greatest mall – The Czech Dream. The big surprise was that in stead of finding there a big shopping area, the people gathered found only a textile façade. This was part of Filip and Vit’s project. They had ordered to one of the best advertising companies, to advertise a non-existing product – the mall called The Czech Dream. After that, they just observed through the lenses of the camera, the way a trustworthy ad is produced, even when it’s not based on reality.
This documentary received a lot of prices, at international festivals in Cracovia, Jihlava, Ljubljana, Traverse City or Arhus, but also, was transmitted many times on international TV stations.
Tweet